לוגו אתר ייעוץ משכנתאות

יועץ משכנתאות בחיפה

“אז למה לי יועץ משכנתאות עכשיו?, ותודה למשינה על הפרפרזה למשפט המפורסם מהשיר שלהם. זו שאלה טובה אך התשובה מורכבת, בעיקר מכיוון שלקחת משכנתא בעצמכם מצריכה היכרות וידע במספר רב של רכיבים המרכיבים את המשכנתא (ידע והיכרות עם התחום, זמן, תקופה, גובה ההלוואה, יכולת ההחזרים ועוד ועוד). כל המשתנים הללו יחד ולחוד הם שונים בין לווה ללווה וכל משכנתא צריכה להיות מותאמת לכל לווה, לצרכים וליכולת שלו, כך שגם אין כלל אחיד. במאמר ננסה לענות ולהסביר בצורה מעמיקה יותר על השאלה, למה אני צריך יועץ משכנתא ולמה דווקא בחיפה?

✔️ ליווי אישי מהמומחים שלנו עד לקבלת המשכנתא! 🙏🏼

✔️ חיסכון משמעותי במשכנתא ובהחזר החודשי 💰

✔️ מקצוענים בייעוץ משכנתאות בעיר חיפה 🎓

✔️ בחינת כל האפשרויות הטובות ביותר עבור כל מקרה ומקרה לגופו של עניין 👁️

✔️ ניסיון רב שנים בתחום עם למעלה מאלף דירות שנקנו בעזרת המומחים שלנו 🏠

לשמיעת של כל המדריך לנוחיותכם אנא לחצו על כפתור ההפעלה בצד ימין בנגן.

 

ייעוץ משכנתאות בחיפה

מה הוא יועץ משכנתאות?

ברמת הפשט של המונח, מדובר ביועץ מומחה בתחום המשכנתאות. ברמה הדרש, זהו אדם בעל ידע וניסיון בעולם ההלוואות בדגש על הלוואות מסוג משכנתא שתפקידו למקסם עבור הלקוח את תנאי המשכנתא גם ברמת העלות וגם ברמת ההתאמה לצרכים וליכולות הכלכלית של הלקוח.

לפני שנסביר איך בדיוק היועץ עושה את זה  נסביר מעט על משכנתא.

למדריך המלא שלנו – לאיך לבחור יועץ משכנתאות 

מה זה משכנתא?

משכנתא היא סוג הלוואה אחד מבין מגוון סוגי הלוואות שקיימות בשוק המשכנתאות, והיא ניתנת על ידי גופים פיננסיים כמו, בנקים, חברות ביטוח, חברות אשראי וכדומה).

הלוואת משכנתא מתאפיינת בארבעה מאפיינים עיקריים המבדילים אותם מהלוואות אחרות:

  • תמורת ההלוואה הלווה משעבד/ממשכן נכס קיים או נכס בתהליך רכישה לטובת הבנק כערבון להחזר ההלוואה.
  • תקופת החזר המשכנתא יכולה להתפרס לתקופה של עשרות שנים.
  • הלוואת משכנתא, במיוחד לרכישת דירה נמצאת בפיקוח ותחת כללים והגבלות של בנק ישראל מתוך מטרה למנוע חוסר שליטה בתחום.
  • סכום ההלוואה שתקבלו הוא אחוז מסוים משווי הנכס הממושכן ובהתאם גם נקבע ההון העצמי שעליכם להביא לעסקת ההלוואה (במשכנתא לרכישת נכס).

למדריך המלא – לקבלת משכנתא ללא הון עצמי 

חשוב לדעת שמשכנתא אינה רק לקניית נכס, אלא יש סוגי משכנתאות נוספות, למשל, משכנתא לבני הגיל השלישי, משכנתא לעסקים ומשכנתא לכל מטרה.

למה אני צריך יועץ משכנתאות? – חלק 1

בכדי להחליט אם אתם צריכים או לא צריכים יועץ?, תחילה עליכם להבין ממה מורכבת משכנתא ולאחר מכן לשאול את עצמכם, האם זה משהו שאנחנו מבינים בו ויכולים לעשות בעצמנו? או שאנחנו צריכים מישהו מומחה בתחום?

אז ממה מורכבת משכנתא?

רכיב המשכנתא

תיאור והסבר

גובה ההחזר החודשי את כספי ההלוואה יש להחזיר על בסיס חודשי (למעט משכנתא הפוכה או משכנתא פנסיונית), כאשר גובה ההחזר נקבע בהתאם ליכולת ההכנסה הפנויה של הלווה.*
תמהיל משכנתא כל משכנתא מורכבת מכמה מסלולים, לכל מסלול אפיון ריבית משלו והוא מחזיק באחוז מסוים מסך ההלוואה. יחדיו המסלולים מגיעים ל-100 אחוז מגובה המימון שתקבלו מהבנק.
קרן וריבית קרן = סכום ההלוואה שקיבלתם. ריבית = סכום כסף נוסף שאתם מוסיפים להחזר (הרווח של הבנק) בהתאם לסוגי הריביות המרכיבות את המשכנתא.
שיטת סילוקין (החזר חודשי) ישנן כמה שיטות שמהן ניתן לבחור כיצד יהיה הרכב ההחזר החודשי מבחינת שילוב חלק הריבית וחלק הקרן
פירעון מוקדם כל מסלול של המשכנתא וכל המשכנתא עצמה יכולים להיפרע במועד מוקדם יותר. אולם לביצוע פירעון יש לרוב עמלות פירעון או קנסות ולכן חשוב לבדוק היטב אפשרויות פירעון בתהליך בחירת מסלולי המשכנתא.
עדכוני ריביות חלק ממסלולי המשכנתא צמודים לריביות או מדדים והללו מתעדכנים אחת לתקופה כחלק מהתנהלות השוק הפיננסי וכחלק ממאפיין המסלול במשכנתא.
ביטוחים חובה לעשות לכל משכנתא ביטוח חיים וביטוח נכס, עלות ביטוחים אלו מושפעים מנתוני הנכס ונתונים של הלווים.
הון עצמי (רלוונטי למשכנתא לרכישת נכס) – זהו החלק הכספי שלכם שאתם חייבים להביא לעסקת רכישת הנכס. גובה ההון העצמי הנדרש נקבע בהתאם לשווי הדירה, והאם זו דירה ראשונה, שנייה או יותר.
סוגי ריביות סוגי הריביות השכיחות ביותר המרכיבות את מסלולי משכנתא הן : ריבית משתנה, ריבית פריים, ריבית קבועה לא צמודה, ריבית קבוע צמודה, אך יש עוד.
הרכיב האישי משכנתא היא לא מוצר גנרי כללי, היא מוצר שצריך להתאים לכל לווה או לכל משפחה בהתאם ליכולות הכלכליות שלה בזמן הנוכחי, תוך הסתכלות על צפי יכולות עתידי.

*הכנסה פנויה – זהו הכסף הפנוי שנשאר ללווים מסך כל ההכנסה שלהם לאחר הורדה וניכוי של ההוצאות והתשלומים השוטפים. מסכום ההכנסה הפנויה ניתן לקחת להחזר עד גובה של 35 אחוז.

לדוגמא: אדם משתכר נטו 10000 ₪. לאחר ניכוי הוצאות שוטפות (חשמל, מים, ארנונה, שכירות, הוצאות מחייה, רכב ועוד) נשאר לו 3000 ₪. גובה ההחזר המקסימלי יכול להגיע לעד 35 אחוז כלומר 1050 ₪.

 

למה אני צריך יועץ משכנתאות? – חלק 2

לאחר שהכרנו את הרכיבים העיקריים המרכיבים משכנתא, אנחנו חוזרים לשאלות שעליכם לשאול את עצמכם, האם אתם מספיק בקיאים בנושאים הללו? והאם תדעו להתאים אותם ליכולת ולצרכים שלכם? למשל בחירת שיטת החזר המתאימה לכם אורך זמן, בחירת מסלולי ריבית שיאפשרו יחסית יציבות בסכום החזר החודשי ועוד.

יתרון נוסף של יועץ משכנתא הוא חיסכון בזמן. היועץ חוסך לכם התרוצצויות בין בנקים לקבל הצעות למסלולי משכנתא (חשוב מאד לבחון כמה הצעות, התחרות בין הבנקים על משכנתאות גבוה והלקוחות צריכים לנצל זאת), היועץ חוסך לכם בירוקרטיה, ובכללי זמין לתת מענה לשאלות ולבצע התאמות בלי שתצטרכו לעסוק בזה בתוך היום שלכם.

חשוב שתזכרו כי משכנתא היא הלוואה לטווח ארוך, ולאורך התקופה דברים משתנים גם בשוק הפיננסי וגם במצב המשפחתי שלכם, משכנתא טובה יודעת להיערך לכל זה.

החשיבות של יועץ משכנתאות מחיפה שמכיר את האזור

למה חשוב לפנות ליועץ משכנתא קרוב לבית – בחיפה?

יועץ משכנתא קרוב לבית זה קודם כל נוחות, אבל גם מעבר לכך. תהליך התאמת משכנתא לצרכים שלכם וגם בעלות הנמוכה ביותר מצריך זמן. במהלך הזמן הזה יהיה עליכם להיפגש בין פעם לפעמיים עם היועץ, להציג את המטרות והצרכים שלכם, ולשמוע ממנו הצעות. יועץ מקומי קרוב לאזור המגורים שלכם, כזה שההגעה אליו לא מצריכה לקיחת יום חופש, תכנון נסיעה ופקקים, יהיה יתרון בימים העמוסים שיש לנו גם ככה בשגרת החיים.

יתרון נוסף המסתתר אצל יועץ משכנתאות מקצועי ומקומי, הוא היכרות של הייעוץ המקומי עם כל אזורי המגורים המועדפים באזור בו אתם חיים כיום ובעתיד (בהתאם לתוכניות העיר ועוד כמה משתנים כאלו ואחרים.) יהיה לו מידע על שווי נכסים באזורים שונים (חלק מתהליך משכנתא הוא ביצוע שמאות לנכסים ויועצי משכנתא נחשפים להרבה דו”חות שמאות) ואף מידע על אזורי פיתוח. אולי דרך היועץ יפתחו בפניכם אפשרויות בנייה או רכישה אחרות

 

האם יש זמן מועדף לקחת משכנתא?

שוק המשכנתאות בשנים האחרונות (למעט תקופת מגפת הקורונה) לא הראה תקופה של האטה ולא נראה שהיה מועד נכון יותר ללקיחת משכנתא. שוק המשכנתאות לאור המחסור והמשבר המתמשך של דיור בישראל נשאר יחסית יציב בדרישה למשכנתאות. אולם התייעצות עם יועץ משכנתא יכולה לדייק עבורכם את הזמן המתאים יותר בהתאם לצפי שינויי ריבית, מדדים וכדומה.

למה לא להסתייע ביועץ המשכנתא של הבנק במקום לשלם ליועץ פרטי?

מכיוון שיועץ של הבנק הוא עובד של הבנק ופועל עבור האינטרסים של הבנק שהם לא האינטרסים שלכם (הבנק רוצה להרוויח ואתם רוצים לשלם כמה שפחות). יועץ מקצועי מטעמכם גם ייצג אתכם, ידאג לאינטרסים שלכם וגם ישיג לכם את ההצעה המשתלמת ביותר.

לסיכום

לפעמים החשש הישראלי “לא לצאת פראייר” מבלבל אותנו וחודר ליותר מדי תחומים. תחום אחד שבו החשש “לצאת פראייר” צריך להישאר במגירה, הוא לקיחת משכנתא. אם אינכם בקיאים בתחום, החיסכון של לעשות בעצמנו או להסתפק ביועץ של הבנק עלול בסופו של דבר לטווח הארוך לעלות לכם יותר.

עלות של משכנתא אינה נמדדת רק בכסף, היא נמדדת גם בזמן הנחסך מכם בהמתנה והתרוצצות בין בנקים לבדיקה של הצעות משכנתא, כאבי ראש בירוקרטיים, נסיעות ועוד. יועץ משכנתא בונה לכם משכנתא שמתאימה לכם ובעלות הכי נמוכה האפשרית וחוסך לכם זמן וכבר חכמים אמרו שזמן זה גם כסף.

אז למה אתם מחכים פנו עוד היום  – לקבלת ייעוץ משכנתאות ללא עלות!

רוצה לחזור לחלק מסוים במאמר?

שאלות נפוצות

לא, הייעוץ יהיה דומה ודרך האתר שלנו ייעוץ משכנתאות מקצועי אתם מרוויחים גם נוחות גיאוגרפית וגם עוד ידע סביב אזורי הפיתוח בעיר ושירות אישי פנים אל פנים לקבלת מענה נוח וקל שרואה אתכם מעבר למספר, יועץ משכנתאות מקומי אשר מכיר את העיר חיפה אוכל לתת לכם טיפים על היתרי הבנייה בעיר והיכן יש תחבורה טובה ויעילה ועוד.. כל הנ”ל ישפיעו בעתיד על ערך הנכס שלכם ככה שבמידה ותרצו למכור את הנכס או לחילופין לקחת משכנתא בסכום גבוהה יותר הערך של הדירה שלכם יהיה גבוה יותר.
שוק יועצי המשכנתאות הוא שוק עם מגוון רחב של יועצים, חלקם עצמאיים, חלקם שייכים לחברות ובנקים, אולם כאשר בוחרים יועץ דרך האתר שלנו – ייעוץ משכנתאות מקצועי, אתם מקבלים מחיר דומה ולא משנה מאיזה אזור אתם, ויותר מכך אתם מקבלים גיבוי ותמיכה של מערכת מקצועית שלמה בעלי יועצים מקומיים אשר בקיעים בכל זכיות והיתרי הבנייה בעירים בארץ.
משכנתא היא לא גזירה שלא ניתנת לשינוי. בהחלט אפשר לבצע בה שינויים לאורך השנים במידה וחלים שינויים בשוק המשכנתאות או חלים שינויים בתא הכלכלי שלכם שמצריך התאמות. לעיתים אף נוצרת אפשרות אצל הלווים לסגור מסלול ולכל אלו ולפעולות אחרות, טוב יהיה להתייעץ עם יועץ משכנתא.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך:

יועץ משכנתאות במודיעין
יועץ משכנתאות לפי עיר
יועץ משכנתאות במודיעין

מודיעין – מכבים – רעות היא אחת הערים המתפתחות ביותר בישראל. כעיר מתפתחת אפשרויות הנדל”ן בה גדולות והרבה יכולים למצוא בה הזדמנויות לרכישת נכס למגורים

לקריאת המאמר »
יועץ משכנתאות
יועץ משכנתאות לפי עיר
יועץ משכנתאות בבאר שבע

במשך שנים ההשקעה הכי טובה במדינת ישראל, נחשבת להשקעה בנכס. מדינה קטנה, עם שטח מצומצם והרבה אנשים. לכן כשיש הזדמנות לרכוש נכס, הרבה קופצים על

לקריאת המאמר »
יועץ משכנתאות בנתניה
יועץ משכנתאות לפי עיר
יועץ משכנתאות בנתניה

כנראה אתם לא צריכים אותנו בכדי לדעת שנכס בעיר היושבת על חוף הים הוא תמיד נכס שווה, לפחות עד שהקרחונים ימסו וערי החוף יוצפו). נתניה

לקריאת המאמר »
יועץ משכנתאות בהרצליה
יועץ משכנתאות לפי עיר
יועץ משכנתאות בהרצליה

ישנן הרבה שאלות סביב ההחלטה לקחת משכנתא, במיוחד אם זוכרים שמשכנתא היא הלוואה לכל מטרה ולא רק הלוואה המיועדת לרכישת נכס. השאלות המרכזיות בלקיחת משכנתא

לקריאת המאמר »